השפעת ביצועי השרת על קידום האתר

בעלי אתרים אשר מקדמים אותו במנועי החיפוש, וודאי שאלו את השאלה הבאה: האם לביצועי השרת ישנה השפעה כלשהי על תוצאות הקידום? ובכן, אם הגעתם למאמר זה, ככל הנראה אתם חווים בעיות מסוימות מצד השרת. וגם אם לא, תמיד טוב להרחיב את הידע למקרים עתידיים. האם ביצועי השרת משפיעים על התעבורה ודירוגי האתר? מבטיחים לתת תשובה מספקת.

מהירות האתר – היא משנה?

ובכן, הגורם, אולי הרציני מכלל המדדים, הוא מהירות האתר. מהירות האתר נובעת ישירות מביצועי השרת. במילים אחרות, זמן התגובה שלו: המונח הטכני נקרא Ping. המהירות תלויה רבות בשרת, אך לא רק. אתר שנבנה עמוס מבחינת תבנית, תוספים, תוכן ועוד, בהחלט יכול להאט את קצב העברת הנתונים מהשרת לאתר. וכתוצאה מכך, מהדפדפן לגולש.

טוב, מה ניתן לעשות? שימוש בתוסף Cache חכם (EZ-Cache) עשוי להעלות את מהירות האתר. כמו כן, הפחתה בתוספים, בעומס בדפים ובקריאות לשרת תהיה מבורכת.

אבטחה – הסכנות וההשלכות

נתון נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא אבטחת האתר. במידה והאתר לא מאובטח כראוי, אנו עלולים להיתקל בהפסד עצום: האתר ייפול, יהפוך ללא פעיל, כתוצאה מכך התעבורה יורדת ועל כן הרווח קטן. מעבר להפסד הזה, פריצות עשויות להוביל להזרקת קודי זבל ו־URL. הודות לכך, הסרץ' עלול להוריד מאמינותנו והדירוגים ייפגעו.

שימוש בתוסף אבטחה כמו “iThemes Security” עשוי לסגור לכם את הפינה בצורה נפלאה. מניסיון, מדובר בתוסף נהדר.

זמינות – מה היא? עד כמה היא חשובה?

זמינות השרת – יציבותו לאורך תקופת זמן מתמשכת. לרוב, זמינות מתחת ל־90% משפיעה לא מעט על מיקומי האתר בגוגל. בדקו את זמני התגובה של השרת, בעזרת כלים כאלו ואחרים, על מנת להגיע למסקנות המתאימות.

אילו אתרים מאוחסנים לצד האתר שלנו על השרת?

בדקו זאת, עוד לפני המעבר לחברת האחסון. כאשר אנו מתאחסנים בחברה מסוימת, מן הסתם שנקבל שרת שיתופי. משמע, אתרים נוספים נכנסים לעסק – יושבים על אותה רשת פנימית. בישראל, ובכלל האינטרנט, חוגג לא מעט ספאם (שכפי שניחשתם, גוגל לא מחבב זאת בלשון המעטה). לכן, עלינו למנוע מצב בו האתר שלנו יאוחסן לצד אתרים כאלו.

ועוד נקודה חשובה: ישנן ספקיות אחסון החוסמות את כלל האפשרויות לאנליטיקס בשרת. לכן, ייתכן שהבדיקה לא תניב תוצאות – ובכל זאת, כדאי לנסות.

שטח האחסון ונפח התעבורה

כל חברות האחסון מציעות חבילות עם נפחי תעבורה ושטחי אחסון שונים. וכמובן, שההתלבטות בין החבילות היא כאב ראש לא קטן. לא קל להחליט על נפח האחסון, וכמה נצטרך להכיל: התקנות וורדפרס, מערכות תוכן, תמונות, בסיסי נתונים, קבצים שונים, סרטי תדמית – הכל.

אז… איך בוחרים חבילה שתפורה למידות שלנו?
ובכן, הבחירה עשויה להיות פשוטה, במידה ומדובר במעבר מחברה לחברה. בראש ובראשונה, נצטרך לתת הגישות לחברה החדשה, שלמעשה תעביר את האתר שלנו אליה. על הדרך, רצוי שנבקש מהחברה להיכנס לסטטיסטיקות האחסון, ולמדוד את הפעילות המקסימלית, לאורך תקופה ארוכה. בעזרת הנתון, חברת האחסון תוכל להתאים לנו את החבילה המתאימה ביותר.

השפעת ביצועי השרת על קידום האתר

כתובות IP שונות, וגיוון ב־C-Class

גורם זה, לרוב, מעניין יותר בעלי 10+ אתרים ומקדמי אתרים. ולמרות זאת, נעסוק בו:

אילו סוגי קלאסיים קיימים?

יש 2 סוגים פופולאריים: הראשון, "”A-class והשני, "C-class" – בין שניהם יש הבדל לא קטן.

אנו יודעים שכל אייפי מורכב מ־4 מספרים עשרוניים, המופרדים בנקודות. ב־A-class, כל 4 המספרים משתנים. מנגד, ב־C-class רק 2 המספרים הראשונים משתנים. למעשה, יש 5 קלאסיים של IP: A, B, C, D, E. ה־IP הנמכר מבין כולם, כיום, הוא C-Class. נכון, הכתובת זולה ביחס לאחרות, אך בהחלט לא ה־”איכותית” מכולן.

המחיר עבור כתובת אייפי מסוג C-Class נע בין 10-15 ₪ לחודש, בנוסף לתשלום על שרת האחסון.

מהי משמעות הגיוון בכמה אתרים? מה ניתן לעשות?

המשמעות קשורה, חד משמעית, לגוגל. כאמור, כאשר יש לכם מס' אתרים על אותו השרת, תרצו לפצל אותם כמה שניתן (גוגל לא רואה בעין יפה קבוצות אתרים מרוכזות). במידה ויש לכם מס' קבוצות, ורכשתם 2-4 סוגי Class שונים, תרצו שלכל קבוצה יהיו מספרים מגוונים. בנוסף, רצוי ששרת ה־DNS של כל קבוצה ישתנה.

על מנת “להסתיר” זאת מגוגל, יש דרך יותר קלה (אך לא נטולת בעיות אחרות): אירוח מס' אתרים על גבי כמה חברות אחסון שונות. כך, לא רק כתובות האייפי ישתנו ושרתי ה־DNS ישתנו, אלא גם השרת – האתרים יהיו שונים ללא היכר.

שתי האפשרויות ישימות, ולכל אחת חסרונות ויתרונות משלה. שמרו על תקציב “בריא”, ועקבו אחר המלצות מקדם האתרים שלכם.

לשורת סיכום קטנה, נרצה להמליץ לכם תמיד להישאר עם אצבע על הדופק. תמיד התעדכנו באלגוריתם של גוגל. זכרו: אל תהיו אובססיביים מדי לגבי גורם המהירות, אך אל תקלו ראש – מצאו נקודת איזון בין השניים. בהצלחה!