מקימים אתר חדש? אלו הדברים שיש להקפיד עליהם

 

הקמת אתר חדש היא אירוע מרגש מצד אחד אבל גם מתיש ויקר מן הצד השני. אתר עיסקי הוא כלי חשוב מאד. הוא למעשה אחד הצינורות השיווקיים החשובים ביותר של העסק שלנו. הוא אחראי לייצר לנו מכירות רבות ככל הניתן. הקמת אתר עסקי באה בשביל לעזור לעסק ולנו להגיע ולהגשים את המטרות העסקיות שהצבנו לעצמנו. מכאן נובע שיש טווח גדול בין אתר שיהיה בנוי ומנוהל בצורה טובה לבין כזה שאיננו כזה.

בסקירה הבאה נעבור על נושאים שחייבים להיות סגורים עד הסוף באתר שלכם. הכוונה היתה לעדות מין צ'ק ליסט כזה שתמיד תוכלו לחזור ולעבור עליו.

אתר חדש – מה חשוב?

ישנה נקודה אחת שהיה חשוב לנו לציין שבאה עוד לפני שכתבנו אפילו שורת קוד אחת לאתר. זה כמובן כל נושא האחסון. אתר טוב צריך לשבת על אחסון טוב ממש כמו שבית זקוק ליסודות עמוקים וחזקים. בחירת שירות האחסון היא משימה מייגעת בפני עצמה. סקירת חברות אחסון שנעשתה בצורה מקיפה ומקצועית, תעזור לכם להחליט לגבי האחסון. ועכשיו, בואו נדבר תכלס על האתר עצמו:

חוויית משתמש וממשק

אחד הנושאים החשובים ביותר להצלחה של אתר הוא כל הנושא של חוויית המשתמש ותכנון הולם של הממשק. ממשק משתמש מקצועי יוביל לכך שגולשים יוכלו להתמצא טוב יותר באתר ויוכלו לנווט בקלות לתוכן שהם רוצים. חוויית משתמש טובה תספק לגולש שהות נעימה ואפילו כזאת שתיזכר אצלו זמן רב. זה יבטיח חזרה של גולשים לאתר. מנוע החיפוש של גוגל מנסה כל הזמן לזהות אתרים עם חוויית משתמש טובה. היכולת של גוגל לזהות זאת רק תלך ותשתפר ולכן זה יהיה רעיון טוב להשקיע בכך.

תוכן

ליבת האתר היא כמובן התוכן שלו. ממש כמו שאתם קוראים את המאמר הזה, גולשים אחרים מחפשים וקוראים תוכן אחר באתרים השונים. התוכן מייצר למעשה ערך לגולשים והוא זה שמושך אותם להגיע לאתר. תוכן איכותי לא רק שמייצר ערך, הוא גם משדר לגולש שהאתר אליו הגיע הוא סמכותי. זה חשוב בכדי להוביל את הגולש הלאה באתר לעבר הקניה.

טיפים להקמה של אתר חדש.

משפך מכירה

לא כל אתר מיועד למכירות. ישנם אתרים שמיועדים לאיסוף לידים למשל. אתרים אחרים מיועדים להפצה של מידע או הורדה של ספרים אלקטרונים. מה שמשותף לכל האתרים הוא שכולם מוליכים את הגולשים לבצע פעולה מסוימת. בז'רגון הטכני זה נקרא לעיתים 'המרה' – הגולש מומר מגולש ללקוח. תכנון נכון של אתר בו נדרשת המרה (כל אתר עסקי), יהיה כזה שגולשים מגיעים מכל מיני מקומות אל האתר והמבנה הפנימי שלו הוא כזה שלאט לאט הם מגיעים למקום בו מתבצעת המכירה או כל המרה אחרת.

סרטונים

מחקרים שונים שנערכו בנושא כבר הוכיחו שעמודים בהם יש סרטונים זוכים לביקור ממושך יותר של גולשים. סרטונים גם מורידים את הסיכוי לBOUNCE RATE גבוה. זה נובע מכך שסרטון הוא דרך מאד ידידותית לצריכת מידע. הקפידו להשקיע בסרטונים מושקעים בנושאים החשובים לעסק שלכם. סרטונים טובים ואינפורמטיביים גם ימצאו את דרכם לראש תוצאות החיפוש וגם ישירות בחיפושי הסרטונים.

אופטימיזציה

אופטימיזציה היא שם כולל למגוון פעולות טכניות שצריך לדאוג לעשות באתר. יש לדאות לכך שכל התגיות הרלוונטיות יהיו מלאות ובצורה טובה. תגיות ALT יכולות לעזור לתמונות שלכם להגיע גבוה יותר במנוע החיפוש. תגיות הכותרת והתיאור יופיעו בדף החיפוש ויהוו את שער הכניסה שלו שם.

אופטימיזציה נוספת היא בכל מה שקשור לתמונות ואלמנטים נוספים. את אלו, דאגו להעלות לאתר רק בפורמט המינימלי שלהם. כלומר, העלו תמונות דחוסות באופן כזה שגם יראו טוב וגם לא ישקלו הרבה. זה משפיע על מהירות הטעינה של האתר שלה יש השפעה נרחבת על נושאים כמו חוויית גלישה וקידום האתר.

סיכום

אתר שעולה לרשת הוא רק תחילת התהליך. את בניית האתר ואת הקידום שלו תצטרכו לעשות עם בעל מקצוע בנושא קידום האתרים. הוא יוכל לייעץ לכם כבר בשלב יצירת התוכן ומבנה האתר. בהמשך יהיה זה המקדם שידאג לבדוק את הנושאים השונים שהזכרנו ולהציע בהם שינויים ושיפורים.