ניהול לקוחות: טיפים שימושיים

לקוחות הם הלב הפועם של כל עסק – ברגע שהם יפסיקו לנוע ולהתחדש, העסק יגסוס, ועל כן טוב לדעת שיש בשוק מגוון כלים ומערכות תומכות, לצד טיפים פשוטים ומאוד שימושיים. מכאן שאם ניתן להתייעל, לחסוך ולתמוך בעסק באמצעות השקעה בלקוחות, הרי שכל עסק צריך לנצל זאת. להלן טיפים שימושיים – נצלו אותם בחוכמה.

תקשרו באמצעות מרכזייה

השימוש במרכזיות, כגון מרכזיות ip, מאפשר לייעל את מלאכת התקשורת מול הלקוח באופן משמעותי, וזאת כי באמצעות מרכזייה ניתן להוציא שיחות באופן מהיר וממוקד, לנתב את הלקוח באופן אידאלי אל עבר השלוחה הרצויה, לחזור אל לקוחות מבלי לשכוח מקיומם, להפיק את המקסימום מכוח העבודה, לתעד שיחות, לחסוך בהוצאות, לקבל שיחות גם לאחר שעות הפעילות, להקל על לקוחות דוברי שפות שונות, לנהל שיחות עסקיות ללא תלות במיקום הנוכחי, לזהות את פרטי המחייג טרם המענה (מאפשר לבחון את ההיסטוריה ומראש לייעל את השירות מולו), ליצור חדרי ועידה וירטואליים, להצפין שיחות ועוד. הכול תלוי בהתאמה של המרכזייה לצרכי העסק, אך באופן כללי הפוטנציאל קיים ומובהק.

נצלו את המדיה

כיום המדיה החברתית בשיאה ועל כן מדובר בערוץ נהדר לפנות דרכו אל הלקוח באופן קליל וישיר. באמצעות המדיה ניתן להסביר ללקוח לא מה אתם מוכרים, אלא למה אתם מוכרים. סיפור אישי לצד ערך מוסף תמיד יוצר חיבור אישי ועניין, ועל כן אם ניתן באמצעות המדיה לשמר קשרי לקוחות, ולו באמצעות טיפ יומי או סרטון הדרכה, הרי שהמאמץ המועט מאוד משתלם.

מערכת  crm

שימוש במערכת  crm מאפשר לעסקים אשר עובדים מול לקוחות רבים להתנהל באופן מסודר ויעיל מבלי להשקיע מאמץ יתר. מדובר בתוכנה אידאלית עבור ניהול קשרי לקוחות, ולו כי היא מרכזת באופן מסודר ונוח לשליטה את מרב הפרטים הרלוונטיים. מכאן, שניתן להמשיך עם הלקוח מהנקודה האחרונה בה התנהלה מולו התקשורת, לדעת איזה שירות מעניין אותו, איזו פרסומת נשלחה אליו לאחרונה וכדומה, משמע ניתן להתייעל, להפגין מקצועיות לצד יחס אישי ולחסוך בזמן באופן משמעותי.

הקשיבו ללקוח

הקשיבו ללקוח, במיוחד לצרכים ולתלונות. תלונה של לקוח היא מכרה זהב עבורכם וזאת כי הוא מוסר מידע חשוב – הוא מסביר מה אתם יכולים לשנות על מנת שהוא יישאר נאמן ויתעלם מהמתחרים. אי לכך, מראש יש להיות גמישים מחשבתית וכל הזמן לחפש אחר הערך המוסף שאתם עשויים להעניק, לעומת שאר המתחרים.

הקלו על הלקוח

הקלו על הלקוחות שלכם לסגור עסקה, משמע גם אם יש צורך להשקיע במערכת יותר מורכבת על מנת שהלקוחות יוכלו לשלם על המוצר רק בכמה לחיצות כפתור וגם אם יש לשכור את שירותיו של מעצב מוכשר על מנת שיסייע ללקוח למצוא את המוצר הרצוי בקלות יתרה.

הפגינו אנושיות

לצד הפן העסקי בו מנוהלים יחסי עסק – לקוח, יש לזכור שכולם אנושיים, ועל כן אם ניתן נצלו זאת. כך למשל כאשר מתקשרים לסגור עסקה מול לקוח היו ידידותיים, הוסיפו הלצה, אחלו "סופ"ש נעים" אם מדובר ביום חמישי, "שבוע טוב" אם מדובר ביום ראשון, "חג שמח" אם זה רלוונטי וכדומה. כאשר הקשר האישי נוצר, סך ההתייחסות אל מול העסק מראש הרבה יותר חיובית ואף נבנית ציפייה להמשך שיתוף פעולה.

שילוב מנצח!

יש עוד טיפים, אך אם נסכם, נציין שמעט עושה הרבה, הלקוח יודע מה הוא רוצה ושילוב של טכנולוגיה לצד אנושיות מהווה חבילת שירות חשובה. עתה חשבו כיצד אתם מיישמים זאת בעסק שלכם – בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *