איך לכתוב תוכן איכותי לאתר?

אחת הפעולות החיוניות לקידום אתרים, היא כתיבת תוכן לאתר. במרבית האתרים, ולא משנה באיזה תחום הם עוסקים, תוכלו למצוא בלוג הכולל מאמרים ותכנים מקצועיים. כיצד התוכן יכול לסייע לכם בקידום האתר ואיך תעשו זאת נכון? אספנו עבורכם כמה טיפים שימושיים במיוחד:

התחילו עם מחקר מילים מקיף

בכל תחום ניתן לכתוב מאמרים מקצועיים, אך בכדי לכתוב מאמרים שיעניינו את קהל היעד שלכם, חשוב להיעזר במחקר מילים מקיף. מחקר המילים יסייע לכם להבין אילו ביטויים קהל היעד שלכם מחפש במנוע החיפוש מידי חודש (לרבות ביטויי זנב ארוך) ומהו נפח החיפושים עבור כל ביטוי. כך, תוכלו להרכיב נושאים למאמרים מקצועיים בהתאם לדרישת קהל היעד.

ישנה טעות שחוזרת על עצמה באתרים רבים: כתיבת מאמר פשוט וחסר מעוף. לרוב זה נעשה בכדי לשלב את הביטוי הרלוונטי במאמר ולהוביל את הגולשים להיכנס לאתר. ובכן – אל תעשו את זה. רצוי להשקיע במאמרים שעתידים לעלות לאתר שלכם, לבצע את המחקר הנחוץ ולאפשר לגולשים לקרוא מאמר איכותי, מקיף ומועיל. מאמרים מקיפים יעניקו לאתר שלכם טראפיק גבוה יותר ויגרמו ללקוחות פוטנציאליים להישאר זמן רב באתר ולקרוא את התכנים שלכם. חוץ מזה, תוכן איכותי מעיד על עסק איכותי, כך שאין ספק שזה יעשה רושם חיובי על גולשי האתר.

אגב, כדאי להתחיל עם ביטויים בעלי נפחי חיפוש נמוכים, זאת מאחר והתחרותיות על הביטוי אינה גבוהה, והסיכוי שתצליחו להתברג עמו בגוגל – גבוהה יותר.

חלקו את המאמר לנושאים

אף אחד לא רוצה להיכנס למאמר מקצועי ולראות מסה גדולה של מילים, ולא משנה עד כמה המאמר שלכם יהיה איכותי ומקצועי. בכדי לייעל את חוויית המשתמש של הגולשים שלכם, כדאי לחלק את המאמר לנושאים ולהפריד אותם באמצעות כותרות ברורות ומודגשות.

מבנה המאמר

חשוב לשמור על מבנה מסודר של מאמר, כך יהיה נגיש וקריא לגולשים. תחילה, יש לפתוח את המאמר בפסקת פתיחה שמספרת לקוראים על מה ידובר התוכן שלפניהם. לאחר מכן יש לסדר את נושאי המאמר לפי סדר ולהפריד כאמור, בכותרות משנה. לבסוף, סכמו את כל ההיבטים והדגשים שצוינו בגוף התוכן בפסקת סיכום קצרה שמאגדת את המסקנה העיקרית הנובעת מתוכן המאמר.

חשוב לציין – אם התייחסתם באחד מהמאמרים לנושא שכבר נידון במאמר אחר, רצוי שתקשרו אליו באמצעות קישור פנימי. זה יסייע לכם בקידום האתר ואף יאפשר לגולשים לקרוא מאמר נוסף שעשוי להיות רלוונטי עבורם.

אל תוותרו על הגהה

אם לא ניחנתם בכישורי כתיבה גבוהים, מוטב שתשכרו את שירותיו של כותב תוכן המתמחה בתחום שבו אתם עוסקים. כתיבה מקצועית לצד הגהה ברורה ושמירה על עברית תקנית יהפכו את המאמרים שלכם לאיכותיים יותר. תכנים שנכתבו עם שגיאות כתיב או תחביר שגוי, עשויים להקנות לגולשי האתר רושם רע, מה שעשוי להוביל לכמות פניות נמוכה יותר.

שכפול תכנים? לא בבית ספרנו!

מנוע החיפוש סורק את כל האתרים הקיימים ברשת ומכיר את כל התכנים הקיימים בהם. אל תשכפלו מאמרים, אל תעתיקו טקסטים ואל תשתמשו במאמרים מאתרים אחרים באתר שלכם, מאחר וכך תגרמו לאתר שלכם להיעדר ממנוע החיפוש. גוגל מעוניין להציג לגולשים תוכן מקורי וחדש, כך שגם אם מדובר בטקסט שכתבתם לאתר אחר – אל תעלו אותו שוב לאתר שלכם. מה שכן תוכלו לעשות, הוא לקשר אל המאמר (קישור חיצוני). אגב, יש דרכים לפתור בעיות של תוכן כפול, כשאחת מהן היא הקנוניקל.

 

כתיבת תכנים לאתר לא חייבת להיות מסובכת. אם אתם לא יכולים או פנויים בכדי לכתוב בעצמכם, תוכלו לפנות לכותבי תוכן מקצועיים שיעשו זאת עבורכם (וברוב המקרים זה אפילו מומלץ). רצוי להקפיד על מבנה מאמר תקין, ולשמור על חלוקה נכונה של נושאים, זה יסייע לכם הן מבחינת קידום והן מבחינת חוויית משתמש. בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *