ההבדלים בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן

קידום אתרים אורגני וקידום ממומן

אנשים מבלבלים לעתים בין שני המושגים הבולטים – קידום אתרים ממומן וקידום אתרים אורגני. למעשה, מדובר בדברים שונים מאוד. אלה הם כמה מבין הבולטים, בהבדלים הרבים שיש ביניהם:

גישה כללית

כתזכורת, נתחיל מהצגת הבדלי הגישה הכללית. קידום אתרים אורגני עוסק בהיבטים טכניים, שהם חלק מבניית האתר ותכניו. קידום ממומן לעומתו, הוא תשלום עבור הצגת מידע על האתר במעלה תוצאות חיפוש, לפי ביטויי חיפוש מבוקשים. לאור זאת, צריך לעתים לבחור בין קידום אורגני לקידום ממומן, מבחינת השקעת תקציבים בשיווק.

העבודה שנדרשת

קידום אתרים אורגני דורש השקעה מתמשכת ולא קטנה באתר. קידום ממומן לעומתו, מיועד לקמפיינים שיווקיים זמניים, לטווח קצר יחסית. עם זאת, גם הוא כרוך בלא מעט שעות עבודה.

התוצאות בשטח

קידום אורגני מניב תוצאות באיטיות יחסית ובטווח ארוך. הקידום הממומן לעומתו, מספק תוצאות מהירות הרבה יותר. זאת, בין השאר מאחר שהוא מאפשר להפנות את הפרסום ישירות לקהל יעד מבוקש, באופן ממוקד מאוד (למשל, לפי עיר וגיל).

קידום אתרים

ההשקעה הכספית

ההשקעה הכספית בשתי השיטות לא קטנה – בקידום אורגני כהשקעה מצטברת ובקידום ממומן יותר במרוכז. עבור שניהם דרושה שכירת שירותי מומחים. בקידום הממומן, משלמים רק על פי מספר ההקלקות בפועל על המודעה. עם זאת, לא כל מי שמקליק על המודעה יהפוך ללקוח בסופו של דבר, כך שחלק ניכר מהכסף יורד לטמיון. במקביל, קידום אורגני מביא למצב שבו נכנסים לאתרכם, ללא תוספת תשלום על כל כניסה.

תלות בגוגל

קידום אורגני תלוי בשינויים שמכניסה חברת גוגל לעתים קרובות באלגוריתם החיפוש שלה. כל שינוי, מחייב את אנשי המקצוע להתעדכן בדברים, לנתח את ההשלכות ולהתחיל להכניס שינויים בהתאם. מדובר בתהליך מורכב, מאחר שגוגל לא מספקת את כל המידע לגבי השינויים בשיקוליה. קידום ממומן תלוי בגוגל מבחינת עלות השירות (לגבי מילות החיפוש הנבחרות), אך זו תלות במידה קטנה הרבה יותר והיא פחות מסבכת את העניינים.

תדמית

קידום אורגני מתבטא בהופעה במעלה תוצאות החיפוש, בין היתר בשל תוכן איכותי באתר התואם למילות החיפוש הרלוונטיות. מיקום משופר כזה, משפר את תדמית האתר ולכן גם את תדמית העסק שמפעיל אותו. אנשים נוטים לקשר זאת, עם היות העסק בולט בתחומו. זאת בשונה מקידום ממומן, שגולשים מבינים שהוא בתשלום, בדומה לפרסומת.

תחרות

תחרות יש למעשה בשני המקרים, אם כי ההשלכות שונות. בקידום אורגני, מתחרים עם עסקים אחרים, על המיקום בו גוגל יציב את אתרכם, בעקבות שימוש בביטויי חיפוש מסויימים.  בקידום ממומן, פופולאריות ביטוי החיפוש, תתבטא במחיר שגוגל תדרוש לפרסומות שמשתמשת בו.

לסיכום

לפני שבוחרים ליישם גישה כזו או אחרת לקידום האתר (או את שתיהן ביחד), חשוב להכיר נקודות אלה ולקחת אותן בחשבון. כך או כך, קידום אתרים אורגני נראה כאופציה, שלרוב מתאימה וחשובה בכל מקרה.