כך תבנו אתר באופן מושלם

בניית אתר היא כיום צעד חשוב ונפוץ, במסגרת הפעולות השונות לשיווק עסקים. כך תבטיחו, שאתם עושים זאת בצורה הטובה ביותר:

תשתיות גמישות

חשוב לבחור בתשתיות איכותיות לאתר, עוד לפני עצם בנייתו. בכדי להבטיח שאתם מקבלים את מרב הגמישות, אתם חייבים להשתמש בשרת וירטואלי. בכלל, כדאי להשתמש בוירטואליזציה בניהול התשתיות, בכדי לזכות ביתרונות אלה ונוספים.

הפלטפורמה

המערכת שעל גביה ייבנה האתר עצמו, חשובה ביותר. וורדפרס היא כמובן הבחירה הראשונה לקחת בחשבון – היא פופולארית מאוד ומסיבות טובות, בהן עושר גדול של תוספים שימושיים. נזכיר, כי זו היא מערכת בקוד פתוח. בשונה מכך, ישנן מערכות רבות דוגמת וויקס, שהן בתשלום ובשיטת

WYSIWYG הקלה לשימוש. WYSIWYG הן ראשי תיבות של What You See Is What You Get וזה הוא הקונספט הוותיק של תכנון מערכת ויזואלי, במקום תכנות. בתכנון כזה, האופן שבו מארגנים את הדברים על צג המעצב, הוא האופן שבו יראה זאת הגולש באתר המוגמר. לשתי הגישות יש יתרונות וחסרונות וחשוב לעשות את הבחירה שמתאימה לכם.

כך תבנו אתר באופן מושלם פלטפורמה

תכנון יסודי

מעבר להיבטים הטכניים, ישנם בהקמת אתר גם היבטים עסקיים. למעשה, בהקמת אתר עסקי, הם אלה שצריכים להכתיב את השאר. בכדי שכך אכן יהיה, חיוני בשלב מוקדם לגבש אסטרטגיה, יעדים, מטרות ספציפיות ותכניות להשגתן. בכדי לעשות זאת, יש לחשוב ולענות בין השאר על שאלות דוגמת מה מטרת האתר? האם יש יותר מאחת? במידה וכן, איך מונעים מהאתר להיות עמוס מדי? מי הקהל עבור האתר? האם וכיצד האתר צריך להיות בנוי לסוגי הקהלים השונים האלה? מה יחשב כהצלחה של האתר? וכמה הצלחה זו שווה לעסק (כמה תהיו מוכנים להשקיע בכדי להשיג אותה)?

עיצוב האתר

עיצוב האתר, משלב למעשה שני דברים שונים. האחד, הוא ממשק המשתמש, שהגולשים יהיו באינטראקציה מולו. השני, הוא עיצוב בכלל, שייקלט ויזואלית ברקע לכך. על שני היבטים אלה צריך לחשוב היטב, לתכנן מראש ומוטב לקדם אותם בעזרת בעלי מקצוע שמתמחים בכך. היבט משנה של נושא זה הוא היבט הביצועים. אתר מרשים מאוד, עם סרטונים גדולים שמנוגנים אוטומטית, עשוי להיות "כבד" מדי עבור הגולשים. חשוב לקחת זאת בחשבון. עוד היבט משנה חשוב במיוחד, הוא עיצוב גרסה להתקני מחשוב ניידים (שמגיעים בגדלי צג קטנים יחסית).

הקידום

קידום האתר במנועי חיפוש, הוא חלק אינטגראלי ומרכזי במינופם לצרכי שיווק. בכדי לעשות זאת היטב, יש לתכנן זאת עוד מראש ולשלב היבט זה בבניית האתר. זאת, בעזרת מומחה לקידום אתרים. הדבר יתבטא למשל, כדוגמא בולטת מאוד, בהכנת תכנים שיסייעו לקידום האתר. 

הקמה והרצה

בתהליך ההקמה, חשוב מאוד שיתוף הפעולה בין הגורמים העסקיים לגורמים הטכניים. זאת, מאחר שחיונית ההתאמה בין המטרות העסקיות שהוצבו לאתר, לבין מה שיוקם בפועל. כידוע, טעויות שמתגלות בשלב מוקדם, קל לתקן ולהיפך. כך גם לגבי אי הבנות בין הגורמים השונים, שעדיף לזהות ולחדד עוד בשלבי ההקמה. לתהליך ההקמה ובוודאי ההרצה של האתר, מתלוות מדידות. זאת, מאחר שתפקוד אתר עסקי מסתמך במידה רבה על מדדים מדויקים, אשר משמשים כאינדיקציה מוסכמת לגבי תפקודו והצלחתו. דוגמא קלאסית, הם מדדים שמתייחסים לנתוני ה"המרות" – הפיכת גולשים שמבקרים באתר ללקוחות שמבצעים פעולות רצויות, דוגמת רכישה או השארת פרטים.

לסיכום

הקפדה על נקודות מפתח אלה, תסייע לכם להקים את האתר המושלם, ביחס לדרישותיכם.