מה חשוב לבדוק כשבונים אתר חדשות?

אתרי חדשות צצים בשנים האחרונות כמו פטריות לאחר הגשם. הדבר מובן – ישנו עניין רב בתחום החדשות ובמקביל, קל להקים אתרים. גם מי שלא מייצר חדשות בעצמו, יכול לרכז חדשות ממקורות שונים, כך שקל יחסית לממש זאת. מצד שני, להקים אתר כזה באופן איכותי ולתפעל אותו היבט לאורך זמן, זה כבר סיפור שונה. מה חשוב לבדוק, כשבונים אתר כזה?

היבטים עסקיים

המודל העסקי הוא צעד ראשוני, שמחייב בדיקות שונות. בלי היגיון עסקי ובדיקות שמוכיחות שזה יעבוד, אין טעם באתר חדשות. הוא לא יחזיק את עצמו לאורך זמן. כהתחלה, אפשר להיכנס אל אתר חדשות עדכני ורלוונטי, להתרשם ממנו לעומק ואולי מעוד כמה אתרים מתחרים שונים מעט. בעקבות זאת, יש לגבש חזון ברור, של מה בעצם רוצים להקים. בנוסף, ישנו הצד הכספי, שבנוי מהוצאות צפויות מחד וממקורות הכנסה מאידך. מה יהיה מודל השימוש באתר מצד צרכני החדשות? מה לגבי רווחים מפרסום מודעות וכדומה? ממקורות נוספים?

מקורות המידע

מהיכן יגיע המידע שיוצג באתר? כמה ומה מהמידע יהיה מקורי? אחד ממקורות המידע הוותיקים הן סוכנויות ידיעות. דוגמא נוספת: אפשר ליצור קשר עם משרדי יחסי הציבור הרלבנטיים לתחומכם ולקבל מהם באופן שוטף "הודעות לעיתונות". כמובן, חשוב להכיר את נושא זכויות היוצרים וכל חוק רלבנטי נוסף וליישם זאת.

איכות המידע

חלק ניכר מהחדשות כיום, הוא פשוט מחזור של מידע קיים. כאן העניינים מתחילים להסתבך, מאחר שמי שמעביר את המידע, הוא לעתים קרובות אינטרסנט, עם אג'נדה שלא בהכרח גלויה. מעורבים כאן אינטרסים כלכליים בעיקר, אך גם פוליטיים ואחרים. מלבד הכתבות החדשותיות, מוטב שתדאגו גם לתוכן איכותי, מעין "כתבות צבע", ולו כדי להפוך את הפלטפורמה לעדכנית וידידותית.

מה חשוב לבדוק כשבונים אתר חדשות

הבטחת עדכניות

לפני הקמת אתר חדשות, יהיה צורך לוודא שניתן לתפעל אותו, ברמת עדכניות שלא תיפול משמעותית, מזו של המתחרים הבולטים. פירוש הדבר, התעדכנות שוטפת במקורות המידע השונים וסינון יעיל של היקפי המידע הגדולים. בהמשך לכך, דרושה תגובה מהירה לחדשות משמעותיות, כולל בדיקות והתעמקות, עריכה, גיבוש החומרים בצורה שמתאימה לכם ופרסומם באתר.

עמידה טכנית בעומס

אתר חדשות עשוי לעמוד בכל יום בעומס לא קטן, לצד קפיצות דרמטיות בעומס בזמנים של חדשות בולטות במיוחד. גם באופן שוטף, יהיו שעות ביום שבהן היקף הכניסות יהיה בבת אחת גדול מאוד, ביחס לשעות שקטות יותר. מבחינה טכנית, חיוני לוודא מראש שניתן יהיה לעמוד בכך. כי אם לא, גולשים רבים שינסו את האתר לראשונה ויתאכזבו ממנו, לא ינסו שנית. וכידוע, המתחרים נמצאים רק "במרחק קליק".

היבט הקידום

קידום אתרים הוא פעולה חיונית כיום לשיווק. סוגי אתרים שונים, מציגים אתגרים טכניים שונים בנושא הקידום וכך גם בתחום אתרי החדשות. לכן, חיוני שיטפל בכך מומחה SEO איכותי ועדיף מישהו עם ניסיון בקידום אתרי חדשות.

לסיכום

ישנם היבטים רבים שנכנסים להקמת אתר חדשות וחלק ניכר מנקודות אלה, חשוב לבדוק היטב עוד מראש. למעשה, הבאנו כאן רק דוגמאות בולטות, על קצה המזלג ויש עוד, דוגמת היבטי אבטחה ופרטיות משתמשים. חשוב לקחת זאת בחשבון.